Idiomy francuskie

Teraz naszło mnie na idiomy!

Kilka dni temu zamieściłam linka do listy bodajże 20 idiomów w języku francuskim. (A dokładniej to tu: http://francuski-egzamin-delf.blogspot.com.es/2015/02/proste-francuskie-idiomy.html )


Zauważyłam jednak, że jest dość trudno odnaleźć idiomy francuskie w internecie - lub co gorzej - znaczenie jakiegoś konkretnego idiomu! Wszystkie ścieżki prowadzą do Wiki słownika lub różnych stron z wytłumaczeniem po francusku. Wiem, że takie tłumaczenie jest najlepsze, ale uważam, że w przypadku idiomów jest bardzo prawdopodobne, że w języku polskim będzie istniał idiom o podobnym znaczeniu, co znacznie ułatwi mi zapamiętanie francuskiego odpowiednika. 

Czy ktoś ma może jakieś dobre źródełko tłumaczeń lub jakąś dobrą stronę z idiomami? W słowniku PONS online, którego zwykle używam, nie ma wszystkich idiomów, które sprawdzam (a na moim poziomie to przecież nie jest jeszcze wyższa znajomość francuskiego :) )) Wszelka pomoc mile widziana!

idiomy francuskie, nauka idiomów po francusku, wyrażenia idiomatyczne po francusku


Fajne idiomy ze zwierzętami możecie znaleźć w moim wpisie TUTAJ

4 komentarze:

  1. Tutaj cos znalazlam: http://www.bonjourdefrance.com/expressions-idiomatiques/exercices-avance
    Mozna wybierac poziomy od A1 do C1
    Jest jeszcze http://www.expressio.fr/toutes_les_expressions.php dla pasjonatow.

    Jako studentka anglistyki uczylam sie ich namietnie! Masz racje, musze sie wziac tez za te francuskie, szczegolnie, ze w zyciu codziennym sa one czesto uzywane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantastycznie!! Dziękuję bardzo. No właśnie, a ja ze wstydem zauważam, że do tej pory nie znam zbyt wielu :( Mam zamiar to zmienić :)

      Usuń
  2. Niestety nie ma dobrego słownika francusko-polskiego. Oprócz z Ponsa korzystam jeszcze z Glosbe - https://pl.glosbe.com/fr/pl/ i francusko-angielskiego Reverso

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za sugestie! O Reverso zapomniałam całkowicie, tak też będę sobie odświeżać angielski :)

      Usuń

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger