11 faktów o Francuzach


Dzisiaj małe tłumaczenie artykułu, który znalazłam w internecie. Dotyczy on

 11 faktów o Francuzach, 


napisanych przez.. Francuzów. Sama byłam ciekawa, co takiego mogą powiedzieć oni sami o sobie. Świadczy to w jakiś sposób o tym, jakie mają o sobie mniemanie. 

Portal http://fr.babbel.com jest stroną prowadzoną w języku francuskim, traktującą o nauce języków obcych. Można na niej ćwiczyć kilka języków obcych, francuski także ;) (jeszcze nie wypróbowałam, jeśli ktoś ma ochotę, to będę wdzięczna za opinie, wydaje mi się, że kursy są płatne?). Dzieli się na dwie części, artykuły o tematyce okołojęzykowej (wywiady z poliglotami, sposoby na naukę języków) i kursik francuskiego online. Same artykuły są interesujące, ładnie zilustrowane, przyjemnie się je czyta i... przy okazji ćwiczy francuski. Nie mają może jakiejś szczególnie głębokiej treści, ale o głębokich treściach w nauce języka jeszcze będę pisała (bo też jest ważna). Czy ktoś może znał ten portal wcześniej?

Polecam najpierw przeczytanie artykułu po francusku, a następnie mojego wolnego tłumaczenia (czyli nie słowo w słowo, przekazuję treść i sens, ale nie dokładnie tak, jak w artykule, nie jestem tłumaczką francuskiego i nie pretenduję do tego póki co). 


czytaj artykuł 11 faktów o Francuzach, czy francuzi piją wino i jedzą dobrze, czy francuzi narzekają, czy francuzi są ironiczni, tłumaczenie artykułu z francuskiego na polski, babbel.com, strona językowa, blog o nauce języków, francuski egzamin delf



A oto i wspomniane fakty:


  1. Podczas jedzenia pysznych potraw Francuzi zaczynają rozmawiać o INNYCH wspaniałych posiłkach, które jedli, mogliby, będą, absolutnie powinni, muszą zjeść. 
  2. Są profesjonalistami w ironii i uwielbiają się przekomarzać z innymi.
  3. Potrafią debatować nad wszystkim, nawet bez specjalnego powodu. Zdanie "zupełnie się nie zgadzam" może w każdej chwili przerwać rozmowę.
  4. Są zdolni do odnalezienia negatywnych punktów w każdej dobrej rzeczy, z prostego i ważnego powodu, że zawsze musi być jakieś "ale".
  5. Niebieski, czarny, szary i biały rządzą w ich garderobie. Ogranicza to ryzyko modowej wpadki, która nie jest akceptowalna (szczególnie u Paryżan).
  6. Jedzenie ma priorytet nad WSZYSTKIM, co może się wydarzyć. A dobremu jedzeniu zawsze musi towarzyszyć dobre wino.
  7. Zapomnij o frazesach dotyczących Miasta Świateł. Tak, Paryż jest miastem zakochanych - ale tylko gdy przyjeżdżasz jako turysta!
  8. Francuzi nie wahają się otwarcie narzekać. To normalna forma wolności wypowiedzi.
  9. Siedzą wiele godzin przy stole wśród rodziny lub przyjaciół. Tak długo dopóki pojawiają się kolejne dania.
  10.  Francuzi też walczą ze swoim językiem (jedno "m" czy dwa? Jaka była ta idiotyczna zasada gramatyczna przerobiona w CM1?) (Cours moyen 1re année - chodzą do niej 9-latkowie).
  11. Jakaś opinia do przedstawienia? Wszyscy na manifestację!


Nie ukrywam, że mnie te punkty zaskoczyły, nie spodziewałam się takiego podsumowania. Moje pojęcie o Francuzach jest raczej nikłe, pewnie w głębi duszy spodziewałam się podsumowania "Francuzi chodzą w beretach i noszą pod pachą bagietki". Ja sama wiedziałam, że lubią dobrze zjeść i wypić dobre wino, dbają o wygląd i czasami mają problemy z pisownią. Aha, no i jeszcze że protestują, gdy coś im się nie podoba (nawet mnie to dotknęło osobiście - patrz strajk kontrolerów lotu w Paryżu). Ale nie wiem czy mogę się zgodzić z twierdzeniem, że lubią się przekomarzać (tak jakby byli zaczepni?) i narzekać, że zawsze znajdują jakieś "ale"...

jacy są francuzi, o francuzach, opis francuzów


Jestem szczególnie ciekawa opinii osób, które mają do czynienia z Francuzami więcej niż ja (o to nietrudno :P ). Jeśli chodzi o tłumaczenie, to miałam mini problem z punktem 9, nadal nie przekonuje mnie to moje przetłumaczone zdanie, może ktoś będzie miał jakąś lepszą propozycję? Czy ja w ogóle zrozumiałam co autor miał na myśli? ;)


PS. Jeśli ktoś z Was szuka pracy we Francji (choć nie tylko tam, pojawia się dużo ofert z całego świata) polecam stronę: https://workingatbooking.com/ (i zapisanie się na newslettera z ofertami z wybranych krajów!). Co chwilę przychodzą do mnie oferty pracy z Paryża, Nicei, Bordeaux, Lyonu, Lille...) :)


Spokrewnione posty:

Piękny film o Francuzach - Recenzja
Komedia francuska - zapraszam do przeczytania moich wrażeń
Bezpłatny poradnik "Jak nauczyć się języków obcych"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger