WYNIK DELF B2

Po ponad miesięcznym oczekiwaniu na wyniki egzaminu DELF B2 nadszedł dzień, w którym musiałam spojrzeć prawdzie w oczy i sprawdzić, czy jestem na liście "Admis". Przed oczami przebiegły mi te setki godzin spędzonych na nauce i wkuwaniu słówek, 140 euro zapłacone za samą możliwość przystąpienia do egzaminu, a także mieszane uczucia co do stanu mojej wiedzy.


Jednak zerknięcie na stronę Instytutu Francuskiego w Saragossie, mieście w którym egzamin zdawałam, rozwiało moje wątpliwości. 

Dyplom DELF B2 jest MÓJ. 

wynik delf b2 egzamin z francuskiego


W tym momencie zniknęły wszystkie dręczące mnie pytania w stylu: Ojej, a co będzie jak nie zdam DELFa B2? - taki problem już nie istnieje. Istnieje jednak wiele innych kwestii - jaki będzie najlepszy dla mnie sposób nauki francuskiego w tym momencie? Kontynuować moje prywatne lekcje? Zapisać się do jakiejś szkoły językowej? Uczyć się sama w domu? Myślałam również nad zajęciami z francuskiego przez Skypa, przez internet, wygodniej dla mnie i dla lektora... Z jednej strony jestem bardzo usatysfakcjonowana moim obecnym poziomem, z drugiej mam ochotę na więcej, nie tylko na naukę francuskiego poprzez oglądanie filmów lub czytanie artykułów w internecie. To jest kwestia, którą chciałabym jeszcze sobie przemyśleć i bardzo chętnie poznam Wasze opinie na ten temat, jak wyglądała ta sprawa u tych, którzy już ten poziom językowy przeszli? Jeśli chodzi o mnie i o naukę hiszpańskiego, to sądzę, że przeszłam z poziomu B2 na C1 już mieszkając w Hiszpanii, o wiele prościej, mając do czynienia z językiem codziennie, prawie bez wysiłku. 

Mieszkanie we Francji


Nie chcę zapeszać, ale jesienią ma się wyjaśnić kwestia tego, czy z moim chłopakiem przenosimy się do Francji. Gdyby faktycznie tak się stało, mogłabym doskonalić francuski już na miejscu, kupując chleb i mleko w sklepie o poranku. To nic, że nie ani nie jem chleba, ani nie piję mleka, ale mój chłopak tak ;) Nie chcę jednak bezczynnie czekać do jesieni (to może być zarówno wrzesień, jak i listopad czy nawet grudzień), chcę coś robić z moim francuskim, JUŻ! :)


Jak tylko obmyślę strategię działania, dam znać na blogu. Tymczasem zapraszam do podzielenia się przemyśleniami, wszelka inspiracja mile widziana.


Podobne posty:

B2 z francuskiego w 18 miesięcy
Sprawdź bezpłatnie Twój poziom języka (każdego, nie tylko francuskiego)
Czy egzamin DELF B2 jest trudny? Porady

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger