Uczę się francuskiego #3

Lekcje francuskiego na cały tydzień. 


3 część tygodniowych lekcji francuskiego. Codziennie poświęć mniej niż 10 minut na słuchanie lub czytanie po francusku, efekty i tak będą widoczne! A przy okazji może się wkręcisz i zaczniesz oglądać więcej nagrań np. na You Tube :) Uwaga... żeby były jednak po francusku, to jest najważniejsze!

plan nauki francuskiego na cały tydzień  i na cały miesiąc

PONIEDZIAŁEK


Ponieważ wiem, że 85% moich czytelników to właściwie czytelniczki, nie waham się zamieścić poradnika ze sztuczkami dla dziewczyn. No dobra, nie tylko, niektóre z nich przydadzą się także panom. Lea, twórczyni kanału Jenesuispasjolie na You Tube mówi dość szybko, ale jest tak urocza, że w zasadzie oglądam jej każde nowe nagranie.. Tak tak, wpadłam w uzależnienie od tej przemiłej youtuberki :)

WTOREK


Jak powiedzieć po francusku "nie mogę się doczekać..."? Przyznam się, że sama miałam z tym problem!! Rozwiązanie na szczęście znajduje się TU.
A czy wiesz jak jest "o mało co..." - np. w zdaniu "O mało co nie uciekł mi autobus"? Jeśli nie, to koniecznie musisz zajrzeć TU.

ŚRODA


Kawa kawa.. jak wyglądasz przed pierwszym porannym szotem kofeiny, a jak po? Mamy kilka przykładów zdjęć, jak się wydaje, autentycznych... Jak dla mnie panowie ze zdjęć 2 i 5 mogliby kawy nie pić, bo wyglądają zdecydowanie lepiej w opcji "przed"... Bez złośliwości, rzecz jasna. SPRAWDŹ TU.

CZWARTEK


Kolejna urocza blogerka, Emma CakeCup zdradza 25 faktów o sobie. Bardzo dobre ćwiczenie na rozumienie jak ktoś opowiada o sobie, przydatne do konwersacji, być może któryś z faktów będzie także o Tobie i do wykorzystania w konwersacji? LINK.
Kto zrozumiał wszystkie 25 faktów?? Ja przyznaję się bez bicia, że nie zrozumiałam punktu 8, 15 i 25 (no dobrze, ten ostatni to coś o ubraniach, ale może ktoś mi powie o co chodziło?)


PIĄTEK


Dzisiaj czytamy. Jakie informacje dla podróżnych dotyczące bezpieczeństwa w Polsce podaje strona dyplomacji francuskiej? Całkiem interesujące :) Niestety informacje o rozróbach na naszych polskich meczach futbolowych są powszechnie znane za granicą.



SOBOTA


Kiedy francuskie słówko plus wymawiamy jako [plus] a kiedy jako [plu]? Kto umie powiedzieć z pamięci? Zachęcam do obejrzenia tego nagrania tłumaczącego kwestię!



NIEDZIELA


Czytaliście kiedyś definicję bigosu i zapiekanki we francuskiej Wikipedii? Ja nigdy wcześniej, ale wygląda na to, że dzisiaj jest ten dzień! Co piszą Francuzi o naszych narodowych potrawach? Jak by nie patrzeć, zapiekanka jest naszym narodowym fast foodem!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger