Fajne kanały francuskie na You Tube

Ani polecam, ani nie polecam. To są kanały, które wybrałam ja, dla siebie, do oglądania podczas podwieczorku, na tematy, które mnie interesują. Wspominałam już o nich kilkakrotnie na blogu, ale żeby było wszystko ładnie zebrane do kupy to ponawiam, kolejność przypadkowa:


Karambolage. Opis TU

Tematyka: motywacyjna, dobre wykorzystywanie czasu, zakładanie biznesu, jak przeżyć dobre życie, itp. Gdy chcę posłuchać czegoś od niego, wyszukuję wśród dostępnych nagrań, nie zawsze mi pasuje tematyka ostatniego zamieszczonego vloga, ale to nie problem, bo ma mnóstwo nagrań!
*Gdyby ktoś był zainteresowany bezpłatnym ebookiem Oliviera, jego recenzja TUTAJ.

Dwa kanały tej samej vlogerki. Uroda, moda, DIY, podróże, wycieczki... Szeroko pojęty lifestyle widziany oczami 18-latki. :P

Kanał w podobnym stylu, co powyższy. Jednak ja cały czas rozgrywam w głowie mój prywatny konkurs, którą z dziewczyn lubię bardziej.



Lekcje francuskiego, na różne tematy, gramatyka lub słownictwo. Trwają średnio od 5 do 12 minut. Bardzo lubię, prowadzi je Patricia, która mówi dość wolno i można ją zrozumieć bez większego problemu.

Kanał najbardziej znanej chyba francuskiej telewizji. Zamieszczają krótkie nagrania edukacyjne, muzyczne, polityczne i... na wieele więcej tematów. Zawsze coś się znajdzie. 

Bardzo popularna, trochę o niej zapomniałam, bo Jeremy mówił trochę za szybko (jak na moje poskręcane łączeniemfrancuskichwyrazów zwoje mózgowe), ale teraz posłuchałam jego jednego vloga i jestem w stanie zrozumieć o co biega. Ale że dawno nie oglądałam, to nie jestem w stanie zrobić streszczenia jego kanału ;) 

To, podobnie jak Jeremy, wyższa szkoła jazdy. Przychodzi znana vlogerka (wszędzie: do luksusowego sklepu, na lekcję tańca, do lekarza, do kosmetyczki) i obraża ludzi. Trochę śmieszne, trochę straszne. Jak dla mnie póki co bardziej straszne, bo jest mi dość trudno ją zrozumieć. O Camilli stosującej te nieprzyjemne prowokacje możecie przeczytać więcej TU - pisała o nich Justyna z Bloga o Francji w kontekście recenzji filmu o takim samym tytule jak nazwa kanału (nie będę powtarzać, bo to bardzo brzydkie słowo!).



Jestem ciekawa jakie są wybory moich czytelników? Kogo lubisz słuchać przy podwieczorku? 

*UWAGA - przy podwieczorku - chcę przez to powiedzieć podczas wykonywania czynności, podczas której nie jest konieczne skupienie uwagi 100% - może to być jedzenie, ale równie dobrze wykonywanie makijażu (ja już mam taki trick, że maluję się w lustrze zamontowanym na szafie, a laptopa z włączonym vlogiem kładę na łóżku naprzeciw szafy, mogę zerkać kątem oka na to, co się dzieje na ekranie! Ha!). Ważne jest, aby czynność umożliwiała nam skupienie się na językowym aspekcie nagrania i jego rozumienie. Ja bardzo lubię wykorzystywać czas w ten sposób. Chociaż oczywiście zdarza mi się usiąść wygodnie przed komputerem i obejrzeć jakiegoś vloga na spokojnie.


Już jest dostępny mój e-book B2 z francuskiego w 18 miesięcy. Jeśli wydaje Ci się, że temat to coś dla Ciebie, KLIKNIJ TU, aby otrzymać więcej informacji. PIGUŁA wiedzy!

kanały francuskie na Youtubie, fajne kanały francuskie, nauka francuskiego z youtube, B2 z francuskiego w 18 miesięcy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Francuski - nauka do B1, B2 .... , Blogger